Vanahundi inimesed — Siim Angerpikk

Taarka Pärimusteater
2 min readAug 14, 2018

--

Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” mängib Siim Jumalat, kes jälgib taevast, mis tempe maa peal korda saadetakse.

Ma olen pärit Pärnust, elan ning toimetan Tartus ja ei ole varem seto keeles teatrit teinud. Kuigi minu keeleline taust on teistsugune, naudin ma väga, kui räägitakse kohalikus keeles, see on mahlakam, elulisem ja jõulisem. Ma ei ole küll ise pürginud selle poole, et ise seto keelt päriselt kõnelema hakata aga midagi jääb proovide käigus ju ikka külge. Eks setodel on omavahelgi vaidlusi, kuidas seda teha ja asja lähemalt uurides selgub, et Setomaa eri paikadest pärit inimestel on kõnes omajagu erinevusi. Aga üldiselt pean endalegi üllatuseks tõdema, et märkamatult on lõunaeesti keel aastatega mulle kõvasti lähedasemaks saanud.

Feodor Vanahundi “Ilosa ja pogana’ jutu” lugesin läbi enne proovide algust, see on mõnusalt pöörane, hullumeelne, võimas ja vänge kraam. Tekst on nii elav ja fantaasiarikas, tõi silme ette vanad fotod ja vanaaegse elu. Kui on hea jutuvestja, siis on ka jutud elusad.

Enne proovide algust sain kokku ka Andreas Kalkuniga, kes on Vanahundi jutukogumiku toimetaja. Lugesin talle seto keeles näidendi teksti ette, ta kiitis väikeste mööndustega minu seto keele häälduse heaks. Ma pean põhjalikku ettevalmistust loomulikuks ja eks harjutamine teeb meistriks.

Seto jutuvestja Feodor Vanahundi musta huumoriga vürtsitatud lood Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” Treski Küünis.
3. augustil kell 19.00
4. augustil kell 19.00
9. augustil kell 19.00
10. augustil kell 19.00
11. augustil kell 17.00
12. augustil kell 13.00
12. augustil kell 19.00
14. augustil kell 19.00
30. augustil kell 19.00
31. augustil kell 19.00

Piletid www.ticketer.ee/taarka
www.taarkateater.ee
Taarka Pärimusteater FBs
Instagram @taarkateater

Teksti pani kirja Eve Tisler. Fotode autor Kärt Petser.

Sarjas “Vanahundi inimesed” ilmunud lood:
Mailiis Laur — kunstnik
Martin Tikk — näitleja
Claus Mootse — näitleja
Jekaterina Burdjugova — näitleja
Agur Seim — näitleja
Kristian Põldma — näitleja
Artur Linnus — näitleja
Liisa Koemets — muusik
Eduard Tee — näitleja

Teised lood varsti tulekul
Elerin Tammel — valgustaja
Vootele Ruusmaa — näitleja

--

--