Vanahundi inimesed — Vootele Ruusmaa

Taarka Pärimusteater
2 min readAug 30, 2018

--

Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” mängib Vootele naabrimeest ja pühamees Iljat.

Lõuna-Eesti on minu jaoks koht, mis seostub juurte puudumisega. Ma sündisin Kohtla-Järvel ja kui olin 12-aastane, siis kolisime perega Võrru. Vanemad elavad siiani seal. Ma ei ole siiani Lõuna-Eestiga sidet leidnud. Tunnen, et jään eluks ajaks oma kohta otsima.

Suurim unistus on kirjutada filmile muusika. Kui ma saaksin luua heli ükskõik millisele filmile, siis see võiks olla film nagu Jim Jarmuschi „Paterson“ — staatilised kaadrid, väga vaikselt liikuv atmosfäär ja pildi joonistamine. Sellise fluidumi puhul kütkestab mind fookus ja kuidas seda muusikaga suunata või hoopistükis sellele vastanduda.

Filmimuusika ei saa hakata looma atmosfääri, mis on juba olemas. Atmosfäär on juba olemas režiis, operaatoritöös, visuaalses kujunduses jne. Võti on selles, kuidas olemasolevat atmosfääri nihestada, et tuleks välja lisatasandid. Nihestatus mulle meeldib — et ilu ja valu oleks koos, sest minu jaoks on need samad.

Isiklikult imponeerib mulle Ott Kiluski kirja pandud “Vanahundi” näidendi teksti tummine ausus ja julgus kõnelda nii ilmalikest, kui ka religioossetest teemadest samasuguse vürtsikusega. See moment, et need mõlemad maailmad eksisteerivad koos nii ehedalt, toob esile Feodor Vanahundi eripära — mahlakas sõnakasutus, iroonia ja eriskummaline ellusuhtumine.

Seetõttu usun, et need lugejad, kes võtavad selle riski, et pureda läbi seto keele keerulisus, võidavad kindlasti meeleolukad tunnid tema juttude keskel. Rääkimata seto keele kõlast, mis on omakorda juba äramärkimist vääriv nüanss selle kõige juures.

Seto jutuvestja Feodor Vanahundi musta huumoriga vürtsitatud lood Taarka Pärimusteatri suvelavastuses “Vanahunt” Treski Küünis.
30. augustil kell 19.00
31. augustil kell 19.00

www.taarkateater.ee
Taarka Pärimusteater FBs
Instagram @taarkateater

Teksti pani kirja Eve Tisler. Fotod tegi Kärt Petser.

Sarjas “Vanahundi inimesed” ilmunud lood:
Mailiis Laur — kunstnik
Martin Tikk — näitleja
Claus Mootse — näitleja
Jekaterina Burdjugova — näitleja
Agur Seim — näitleja
Kristian Põldma — näitleja
Artur Linnus — näitleja
Liisa Koemets — muusik
Eduard Tee — näitleja
Siim Angerpikk — näitleja

--

--