置記 2018 Medium 大事回顧

Shuk Lai
4 min readDec 29, 2018

--

仲有一日多啲, 2018 年就成為過去,亦標誌我喺 Medium 嘅第一個 full calendar year 完結。究竟,今年置記 (同埋賴叔) 喺呢度做咗幾多嘢,成績又係點呢?

圖片來源: https://www.flickr.com/photos/30478819@N08/44466699215 by Marco Verch

多得 Medium 相當之友善嘅統計數字介面,我用 Excel 搞兩搞就得出一個基本概念。唔計呢一篇回顧, 2018 年嘅統計數字係咁嘅:

  • 出咗 135 篇文章,平均每月 11.25 篇,即係約莫兩三日一篇。
  • 最高產量係六月同七月,分別有 19 同 22 篇文。點解?世界盃囉。都寫咗十幾篇架。
  • 最多人睇嘅文章有兩篇:「當財記遇上 Dickson」同埋「域奇.王維基回信」。兩篇都過萬 View 。共通點係,兩者都係第一季出嘅。第二季打後, somehow Medium links 透過 Facebook Page 發表的 reach 係低咗好多、好多嘅。當然,我減少咗追逐一啲 hot topic 去寫文,文章較少喺 Facebook 廣傳,都係原因。
  • 最受歡迎 (fans) 嘅文章:過咗30歲,最需要學嘅,係做人。超過 150 個朋友拍過手,我諗佢哋當中好多都過咗 30 歲。

數字講完,當然都應該分享一下我嘅觀察:

  • 想文章多人睇或者廣傳,第一戒係講自己嘢。即係,冇公共性嘅文章,純粹自己寫嚟放負嘅文章,通常都唔慌收得。第二戒,唔好寫體育,即使係世界盃呢項盛事,真正會睇賽後報告或分析嘅人其實唔多。
  • 掉返轉,講一啲 layman 到爆廠嘅話題,例如話「怎去開始⋯⋯解釋這履歷?」「Excel 防柒六件事」呢類型「實用文」,就比較多人睇。
  • 有時候,深度文或者技術文唔係冇人睇,但係 Read Ratio 可能會比較低。 Medium 唔識計中文文章嘅 reading time ,但係照樣會推算返用戶有冇喺你篇文度瀏覽足夠嘅時間,所以 View 純粹係入去, Read 先係有足夠逗留時間。八篇 Read Ratio 50% 或以下嘅文章入面,「人生財技」系列佔咗四篇,加埋當梵蒂岡遇上衍生工具,金融普及文佔 Read Ratio bottom 8 共五個席位。
  • 由於我而家啲文絕大部份都係 set 咗 paywall ,而免費用戶一個月三篇免費文章嘅配額肯定唔夠睇我一個月十幾篇,所以,我估呢度都局限咗我啲文嘅接觸面。

一年過去,置記透過 Medium 都認識咗一啲勁人,睇咗幾部幾好睇嘅連續小說 ,包括《當首爾仍是叫漢城的那些年》同埋《北角演義》 (H Fung 我得閒出 invoice 問你收返廣告費)。喺呢度磨墨,同以往 freestyle 吹水講政治時事比較,係有少少唔同。畢竟我希望《職場心經》系列有主題同埋少重複。呀,同埋我係會將喺 JobsDB 地盤嘅文延時放埋喺呢度嘅。

至於中年危機、親子育兒、遭逢巨變、放負能量、演唱會後感之類嘅作業,就會擺低喺《賴叔睇育》系列嗰邊。寫足球嗰啲都係喺嗰邊。冇乜特別主題,都係自由放牧 mode 居多。

2019 年,我唔知我嘅生活會變好定係變得更差。寫作,就好似中學嗰陣嘅抄歌詞咁,算係一個逃生出口。一係就將啲情緒倒晒落去,一係就畀自己出去一下扯返兩飛先返埋位。「為何要相信,這裡會有希望」?因為如果連希望都冇埋,咁就真係邊度都唔使去咯。

預祝各位新年進步。

--

--