Neydi o geçen?..

2020’ydi. Sıradan değil zorlayıcı, sıkıcı değil dinamik, kısır değil üretken. Olan biten her şey (hatta çoğu şey) olumlu değildi elbet; zorluk çoktu. Diğer taraftan öyle köklü değişimler yaşadık ki bunların hayatlarımızda yarattığı etkileri yorumlamak için daha çok erken. Şurası kesin: 2020 unutmayacağımız yıllardan biri olacak.

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Newsletter

2 min readJan 2, 2021

--

Son e-bültenimizin üzerinden 3 ay geçti. Bu süre içinde yayınımız 1700 takipçiyi geçti, yazarlarımızdan en üretkeni Gamze Alyar tam yedi, yeni yazarımız Burcu Sergun beş, Fırat Akkuş, Ahmet Çığşar ve İrem Özyaş birer, yayınımızın ilk ve tek sivil topluluğu Good4Trust.org bir ve ben de üç olmak üzere son 3 ayda toplam 18 yeni yazı yayınladık. Yeni yazıların bağlantılarını mesajın sonuna birer kısa yol olarak ekliyorum.

Ayrıca yayınımıza son çeyrekte iki yeni bölüm ekledik: Şiir ve iş dünyası. Yeni bölümlerde yayınladığımız içeriğimiz şimdilik kısıtlı, zamanla gelişeceğini umuyorum.

Geçen yılın son aylarında siz takipçilerimize yolladığım ilk e-bültende Çağdaş, Özgün, Yaratıcı &Türkçe sayfamızda artan trafiğe saygı göstermek niyetiyle yayınımıza biraz daha fazla zaman ayırmak istediğimden bahsetmiştim. Aynı mesajda buranın niceliğe değil niteliğe odaklanan yapısından, az sayıda ama kaliteli içeriğin uzun süreler görüntülenebilmesi misyonundan anlatmış ve bu bağlamda yazar ve takipçilerimizden ‘katılımcılık’ anlamında destek istemiştim. Aynı talebi tekrarlamak istiyorum: Sayfamıza fikir/yöntem/emek/içerik veya benim düşünemediğim herhangi bir bağlamda katkıda bulunmak isteyen herkesin görüşlerini duymak isterim.

2021 ile ilgili görüşlerimi de paylaşmak istiyorum: Geçen yıl yaşadığımız her türlü olumsuzluğa rağmen ben gelecek için iyimserim. Benim tecrübeme göre zorluk ve problemler, yaratıcı ve üretken bireylerin yükselmesi için en verimli ortamları oluşturuyor. Yaratıcı birey sorunun üstesinden gelmenin farklı yollarını buluyor, üretken olan ise en iyi bildiğini hayata geçirmenin yeni yollarını keşfediyor. Olumsuz olarak gördüğümüz her ne ise onun üstesinden gelmek için kendimizi aşıyoruz. Hayattaki olumsuzluklara verilen tepki benzer düşünen insanları bir araya getiriyor, sanatı coşturuyor, çeşitliliği artırıyor ve hayatı renklendiriyor.

Bu bağlamda yaşadığımız pandeminin, daha önce hemen hiç deneyimlemediğimiz sokağa çıkma yasaklarının, ekonomik çalkantıların, sosyal bölünmelerin ve hatta deprem ve iklim değişikliği gibi yıkıcı gibi görünen doğa olaylarının da uzun vadede ayakta kalmayı bir şekilde başaran bizleri güçlendirdiğini düşünüyorum. Zorluklar sayesinde kırılganlıklarımızın farkına varıyoruz. Farkına varmak çözmenin (en az) yarısı.

Eğer bir okuyucumuz iseniz 2020 yılında yayınımıza gösterdiğiniz ilgi için, yazarımız iseniz bize kattığınız değer için sizlere teşekkür ediyor, herkese güzel bir yıl diliyorum.

Pek yakında tekrar görüşmek üzere, sevgi ve saygılarımla.

Yalçın Arsan — 2 Ocak 2021

--

--

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Fikir üreticisi. Görüş paylaşımcısı. Hoşgörü destekçisi. Bireysel sürdürülebilirlik arayışçısı. Teknoloji | Spor | Müzik. https://www.twitter.com/yalcinarsan