Bu bültenimize (nedense) bir görsellik katmak istedim ;) Bu fotoğrafı geçen hafta ziyaret ettiğim Barbaros köyü, Urla, İzmir’de 22 Aralık 2021 tarihinde çektim.

“An be an” yaşamak

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

--

Belirsizliği hayatın temel gerçekliği olarak kabullenerek yaşamak üzerine düşünüyorum son günlerde. Neler olabileceğini öngörmeye çalışmadan, kritik gelişmeleri tahmin etmeden, anın gerçekliğine odaklanarak yaşamak. Öyle mindfulness filan gibi seksi bir ismi de yok bu yaklaşımın, sofistike bir kavram değil aradığım. Ama edilgen olmak da değil niyetim; her şeyin farkında, aktif ve dinamik bir bakış açısı arıyorum. Sessiz, mütevazi, olan bitene şahitlik eden ama bir yandan ortama adapte olup gereği neyse onu yapan bir tavır.

Aksi takdirde baş edemiyorum dünyayla. Hayat beklenmedik olaylar zinciri. Sürekli bir sorun, çözmek gereken bir bulmaca. Neyin nereye doğru gittiğiyle ilgili sürekli doğru tahmin yapmanın ağırlığı hep üzerimde. Halbuki artık öyle kompleks bir dünyadayız ki doğru tahmin diye bir şey yok. Ne kadar hesaplarsan hesapla her attığın adımın yanlış çıkma olasılığı var. Dolayısıyla ben de öngörmeden, varsaymadan, belirsizlikten rahatsız olmadan “an be an” yaşamanın yolunu arıyorum artık. Bu hayat görüşüne bir isim vereceğim yakında, bakalım ne olacak?

Çağdaş, özgün, yaratıcı ve Türkçe (ÇÖYT) için son yazdığım bülten 15 Nisan’daymış. Aslında bu bülteni yılda dört defa çıkarmayı taahhüt etmişim ama olmadı; bu 2021 yılının üçüncü ve son bülteni.

15 Nisan’dan bu yana 16 yeni yazı yayınlamışız. Diğer yayınlara göre nicelik (adet) olarak düşük görünse de nitelik (kalite) olarak beni mutlu eden yazılar oldu bunlar: Aramıza yeni katılan yazarlarımızdan Umut Sobe makine dili hakkında yazdı — 0 ve 1'lerin ne olduğunu hep merak ederdim. Yağmur Şahin “bilgi artıyor ama onu işleyecek yapılara sahip olmadıkça bundan faydalanamıyoruz” mesajını vurgulayan bir yazı yayınladı; sürekli bilgi bombardımanı altında olduğumuz bugünler için o kadar kritik bir konu ki üzerine ne kadar konuşsak az gelir. Aynı yazarımız Sokrates’in savunması olarak geçen yaklaşımı anlatan felsefi bir yazı da yazdı; yazının başındaki birinci bölüm ibaresinden devamı geleceğini düşünüp merakla beklediğim bir içerikti. Kim bilir, belki 2022'de konuya bıraktığı yerden devam eder?

Turgay Karagoz iki önemli yazı yayınladı: İlki benim çok önemsediğim (ama Türkiye’de pek beceremediğimiz) toplulukların kollektif hareket etme kabiliyeti üzerine, ikincisi ise ülkemizdeki yerleşik grupların güç savaşları üzerine zihin açıcı ve çok faydalandığım kapsamlı bir fikir yazısı.

Yeni yazarlarımızdan Erhan YILMAZ en kurumsal yapıların bile hakkını henüz veremediği CRM ve müşteri ilişkileri üzerine yazarken, 2020'deki en üretken yazarımız Gamze Alyar ise bu yıl Melankoli ve “iğrenç sanat” gibi yine alışılmadık ve radikal konular üzerine yazılar yayınladı.

Dilruba Dulgeroglu Bayazit hoşgörü ve saygı üzerine çokça konuşup hayatımıza pek az aldığımızı vurgulayan, akademisyen Murat K.Girgin aydınlanma ve devrimcilik arasındaki bağı inceleyen, çevirmen ve yeni nesil ekonomist Ece Uyguç ise dünyadaki çeviri sektörünü inceleyen yazılar yayınladılar.

Bendeniz ise 2020 sonunda başladığım not alma/yazma çabama devam ederek bilginin hayatımızdaki yerini ve bilgiyi kayıt altına almak için kullandığım Obsidian adlı yazılımı inceleyen iki yazı, bu yaklaşım ve araçları kullanarak özetini çıkardığım Ulusların Düşüşü (Why Nations Fail) kitap incelemesini ve uzun yıllarımı verdiğim ralli sporunun içindeki sporculara ait gözlemlerimi içeren dört yazı yayınladım bu yıl.

Yazı yazmış olsanız da olmasanız da, yukarıda bahsi geçen yazıları okumuş olsanız da olmasanız da yayınımız Çağdaş, özgün, yaratıcı ve Türkçe’ye ilgi göstermiş olduğunuz için teşekkür ederim. Bu yayını canlı tutmakta özel bir amacım var: Dayanışma kavramını yeterince tanımadığımızı düşünüyorum. Bu ve bu gibi platformların bu anlamda benzer düşünen bireyleri (aralarında uzak mesafeler olsa da) bir araya getirme potansiyeli olduğuna inanıyor, eğer yeterince sabırlı ve biraz da kararlı olursak bu sürecin bizi katma değerli işbirliklerine doğru götüreceğini umuyorum. Bu bağlamda vaktim yettiğince yayınımızı ayakta tutmaya ve sadece fikirsel olarak da olsa bir dayanışma ruhu yaratma gayretime devam edeceğim. Bu mesajı okuyanlardan biri olarak bu çabaya katkıda bulunmak isteyenlere kapı her zaman açık: Aklınıza gelen ve zaman ayırabildiğiniz her tür fikri hayata geçirmek için lütfen haberleşelim.

Artık kaçınamadığımız belirsizliğin korktuğumuz bir kavram değil, tanışıp barıştığımız bir hayat gerçeği haline dönüştüğü mutlu ve sağlıklı bir 2022 dilerim. Sevgi ve saygılarımla.

Yalçın Arsan | 24 Aralık 2021

--

--

Yalcin Arsan
Çağdaş, Özgün, Yaratıcı ve Türkçe

Fikir üreticisi. Görüş paylaşımcısı. Hoşgörü destekçisi. Bireysel sürdürülebilirlik arayışçısı. Teknoloji | Spor | Müzik. https://www.twitter.com/yalcinarsan